- Katılım
- 19 Ara 2024
- Mesajlar
- 228
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 18
Gacha oyunlarının düzenlenmesi üzerine yeni bir dönüm noktası: Genshin Impact davası
Gacha oyunları, uzun zamandır hem oyun dünyasında hem de kamuoyunda tartışmaların merkezinde yer alıyor. Çocuklara yönelik pazarlama, loot box sistemlerinin şeffaflığı ve kullanıcı verilerinin güvenliği gibi konular, sıkça eleştiriliyor. Bu eleştirilerin son odak noktası ise popüler gacha oyunu Genshin Impact oldu.
FTC’den 20 milyon dolarlık ceza ve kapsamlı düzenlemeler
Amerika Birleşik Devletleri Federal Ticaret Komisyonu (FTC), oyunun geliştiricisi Cognosphere’in, özellikle çocuklara yönelik yanıltıcı reklamlar ve şans kutularında adil olmayan uygulamalar nedeniyle 20 milyon dolar tazminat ödemeyi kabul ettiğini duyurdu. Bu dava, yalnızca finansal cezalarla sınırlı kalmıyor; aynı zamanda Genshin Impact’in oyun içi sistemlerinde köklü değişiklikler yapılmasını da zorunlu kılıyor.
Çocukları hedef alan pazarlama ve yanıltıcı oranlar
FTC’nin açıklamasına göre, Cognosphere loot box sistemini çocuklara doğrudan pazarlayarak büyük bir etik ihlale imza attı. Oyuncuların şans kutularından kazanma oranları olduğundan daha yüksek gösterildi ve sanal para birimleriyle yapılan işlemler, kullanıcıları gerçek para harcamaya teşvik etti. FTC Tüketici Koruma Bürosu Direktörü Samuel Levine, bu sistemde oyuncuların neredeyse sıfır şansı olan ödüller için yüzlerce dolar harcadığını belirtti.
Ayrıca, Cognosphere’in Çocukların Çevrimiçi Gizliliğini Koruma Yasası (COPPA)’nı ihlal ederek, 13 yaş altı çocukların kişisel bilgilerini ebeveyn onayı olmaksızın topladığı ve kullandığı tespit edildi. Bu durum, ABD Adalet Bakanlığı tarafından da desteklenerek şirkete karşı yaptırımların ağırlaştırılmasına yol açtı.
Genshin Impact için yeni bir dönem başlıyor
FTC’nin belirlediği yaptırımlar, Genshin Impact’in oyun içi ekonomi sisteminde köklü değişiklikleri beraberinde getiriyor:
FTC’nin Cognosphere’e karşı aldığı karar, yalnızca Genshin Impact’i değil, diğer gacha oyunlarını da etkileyecek gibi görünüyor. Bu dava, oyun geliştiricileri için bir dönüm noktası olabilir. Özellikle çocukları hedef alan oyun mekanikleri ve gizlilik politikalarının gelecekte daha sıkı bir şekilde denetleneceği açık.
Gacha oyunları, uzun zamandır hem oyun dünyasında hem de kamuoyunda tartışmaların merkezinde yer alıyor. Çocuklara yönelik pazarlama, loot box sistemlerinin şeffaflığı ve kullanıcı verilerinin güvenliği gibi konular, sıkça eleştiriliyor. Bu eleştirilerin son odak noktası ise popüler gacha oyunu Genshin Impact oldu.
FTC’den 20 milyon dolarlık ceza ve kapsamlı düzenlemeler
Amerika Birleşik Devletleri Federal Ticaret Komisyonu (FTC), oyunun geliştiricisi Cognosphere’in, özellikle çocuklara yönelik yanıltıcı reklamlar ve şans kutularında adil olmayan uygulamalar nedeniyle 20 milyon dolar tazminat ödemeyi kabul ettiğini duyurdu. Bu dava, yalnızca finansal cezalarla sınırlı kalmıyor; aynı zamanda Genshin Impact’in oyun içi sistemlerinde köklü değişiklikler yapılmasını da zorunlu kılıyor.
Çocukları hedef alan pazarlama ve yanıltıcı oranlar
FTC’nin açıklamasına göre, Cognosphere loot box sistemini çocuklara doğrudan pazarlayarak büyük bir etik ihlale imza attı. Oyuncuların şans kutularından kazanma oranları olduğundan daha yüksek gösterildi ve sanal para birimleriyle yapılan işlemler, kullanıcıları gerçek para harcamaya teşvik etti. FTC Tüketici Koruma Bürosu Direktörü Samuel Levine, bu sistemde oyuncuların neredeyse sıfır şansı olan ödüller için yüzlerce dolar harcadığını belirtti.
Ayrıca, Cognosphere’in Çocukların Çevrimiçi Gizliliğini Koruma Yasası (COPPA)’nı ihlal ederek, 13 yaş altı çocukların kişisel bilgilerini ebeveyn onayı olmaksızın topladığı ve kullandığı tespit edildi. Bu durum, ABD Adalet Bakanlığı tarafından da desteklenerek şirkete karşı yaptırımların ağırlaştırılmasına yol açtı.
Genshin Impact için yeni bir dönem başlıyor
FTC’nin belirlediği yaptırımlar, Genshin Impact’in oyun içi ekonomi sisteminde köklü değişiklikleri beraberinde getiriyor:
- Loot box sistemleri şeffaflaştırılacak: Şans kutularındaki kazanma oranları tam şeffaflıkla gösterilecek ve yanıltıcı bilgilere yer verilmeyecek.
- Doğrudan satın alma seçeneği: Loot box’lar artık yalnızca sanal para birimiyle değil, doğrudan satın alınabilecek.
- Sanal para birimi netleştirilecek: Oyuncular, sanal para birimlerinin gerçek para karşılıklarını açıkça görebilecek.
- Çocukların gizliliği korunacak: 13 yaş altındaki kullanıcıların kişisel bilgileri yalnızca ebeveyn onayıyla toplanabilecek ve geçmişte izinsiz toplanan veriler silinecek.
FTC’nin Cognosphere’e karşı aldığı karar, yalnızca Genshin Impact’i değil, diğer gacha oyunlarını da etkileyecek gibi görünüyor. Bu dava, oyun geliştiricileri için bir dönüm noktası olabilir. Özellikle çocukları hedef alan oyun mekanikleri ve gizlilik politikalarının gelecekte daha sıkı bir şekilde denetleneceği açık.